10 червня 2014 року влада міста Берклі у штаті Каліфорнія запропонувала запровадити додатковий податок на солодкі газовані напої, як засіб боротьби з ожирінням. До слова, попередні подібні ініціативи у містах США були безуспішними. Опитування 500 жителів міста показало підтримку зазначеної ініціативи, тож влада міста призначила на 1 липня 2014 року місцевий референдум з питання оподаткування солодких напоїв.

«Жителі нашого міста – дуже освічені. Вони підтримують будь-які заходи, спрямовані на боротьбу з дитячим цукровим діабетом та іншими тяжкими, дорого вартісними у лікуванні хворобами, спричиненими неправильним харчуванням», - зазначає Мартін Бурк, керівник Екологічного центру Берклі, який ініціював кампанію запровадження податку на солодкі напої.   

Можливість запровадження додаткового податку на солодкі напої вивчають і у Сан-Франциско. Громадські діячі у США виступають за застосування усіх можливих способів обмеження вживання солодких напоїв та шкідливої їжі, але законодавці та виборці здебільшого не підтримують запровадження податків та інші подібні способи регулювання.     

У 2012 році два каліфорнійські міста, Річмонд та Ель Монте, не змогли стати першими містами в країні, в яких би був продаж кожної унції солодкого напою оподатковувався за ставкою 1 цент. Запровадження такого податку на рівні штату Каліфорнія теж зазнало невдачі минулого року.

В кінці травня цього року, законодавці штату Іллінойс не змогли ухвалити запровадження податку на солодкі напої. А заходи мера Нью-Йорка Майкла Блумберга щодо заборони продавати солодкі напої у великих пакуваннях, були скасовані судом штату.   

29 травня 2014 року Сенат штату Каліфорнії ухвалив закон про маркування солодких напоїв застережними етикетками.  

Запропоновані у містечку Берклі заходи стануть реальністю, якщо отримають дві третини голосів жителів на підтримку. Влада міста розглядає можливість спрямування коштів від податку на солодкі напої на фінансування програм у сфері охорони здоров я.    

Усі зусилля спрямовані на обмеження вживання солодких напоїв шляхом запровадження податків зустрічають потужний опір з боку їх виробників.

«Додатковий податок – це останнє, чого б хотіли бізнес та населення Берклі», - вважає Роджер Салазар, речник компанії «CalBev», яка представляє інтереси виробників солодких напоїв на території штату Каліфорнія.  

За матеріалами «Reuters»